Hvad er SIM?

SIM er en forening, der tilbyder svømning og idræt til børn og unge med ADHD, autisme og andre med særlige behov.

SIM tilbyder svømning og idræt for børn og unge i alderen omkring 6 år til 16 år, på små hold med flere instruktører på hvert hold.

Børn og unge, der bliver indmeldt i SIM, behøver ikke nødvendigvis have en diagnose, der hedder ADHD, men undervisningen er tilrettelagt efter de udfordringer, disse børn og unge normalt har. Børn og unge med udfordringer, der ligger tæt op ad diagnosen ADHD, kan derfor også få god gavn af at deltage i SIM.

Vi gør opmærksom på, at SIM er et idrætstilbud og ikke et behandlingstilbud. SIM baserer sig på holdundervisning, og er derfor ikke egnet til børn eller unge med behov for 1:1 tilbud.

Foreningens bestyrelse forbeholder sig ret til at give pladsen på et hold videre til et andet medlem, hvis det viser sig uholdbart for et medlem at deltage i undervisningen. Det er altid en god idé at indlede en dialog med bestyrelsen, hvis du er i tvivl om SIM passer til dit barn.

SIM fokuserer også på stærk involvering af forældre, bestyrelsen består derfor af forældre til børn, der går på et af SIMs hold.

Trygge rammer

Der er udarbejdet et reaktionsskema, der skal udfyldes ved barnets start på et af SIMs hold.
I skemaet bedes forældrene give oplysninger til instruktørerne om, hvordan deres barn reagerer i særlige situationer, så instruktørerne kan løse eventuelle problemer på bedst mulige måde for det enkelte barn.

Det er meget vigtigt, at adresse, telefonnumre - også mobilnumre - og e-mail adresser er korrekte, så vi altid kan få kontakt til jer forældre. Der bliver desuden sendt vigtige beskeder ud i løbet af sæsonen - både på e-mail og sms.

Se mere om, hvordan SIM giver dig information om foreningen og den løbende sæson

SIMs historie

Foreningens navn SIM står for Svømme- og Idrætsforening for MBD/ADHD- børn og unge.

Foreningen er stiftet den 20.5.1989 og dens hjemsted er Københavns Kommune, men også børn/unge med bopæl i andre kommuner er velkomne.

Foreningen

Foreningens formål er at sikre børn og unge med ADHD relevante svømme- og idrætstilbud.

Foreningen er medlem af Dansk Handicap Idrætsforbund  og er undergivet dennes love og bestemmelser. Desuden er SIM medlem af Dansk Idræts Forbund, ADHD- foreningen og Dansk Svømmeunion.

SIM er ligesom alle andre idrætsforeninger bygget op med en almindelig foreningsstruktur. På den årlige generalforsamling tages beslutninger, bl.a. om kontingentets størrelse. Her bliver der også valgt bestyrelse. Bestyrelsen tager de nødvendige beslutninger i løbet af året.

Oplysninger om foreningen kan du finde her på hjemmesiden: sim.klub-modul.dk. Har du ydeligere spørgsmål kan du kontakte foreningen på mail: sim@klub-modul.dk. Du har også mulighed for at ringe til SIMs kontaktperson - se under punktet Kontakt SIM til venstre på denne side.

Foreningen tilbyder passivt medlemsskab. Det er vort håb, at mange pårørende med interesse for sagen vil melde sig ind, og på den måde støtte op om arbejdet i foreningen.

Et passivt medlemsskab koster 125 kr. om året, og man binder sig kun for et år ad gangen.

Passive medlemmer får tilsendt klubbladet Krudtuglen 4 gange årligt og har på den måde mulighed for at følge med i, hvad der foregår.

Du kan tilmelde og betale på http://www.sim.klub-modul.dk/ hold P.